1. ÚVODNÉ USTANOVENIA

Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok
(ďalej jen „VOP“) predávajúceho Monna Lucia s.r.o, Liptovská 7782/1J, 911 08
Trenčín, IČO: 52580521, IČ DPH: SK 2121093535, DIČ: 2121093535, zapísaná v
Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č. 38778/R a opisuje
postup, akým spôsobom pristupovať prireklamácii tovaru nadobudnutého od
predávajúceho.

Kupujúci, je povinný sa zoznámiť s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými
podmienkami ešte pred objednaním tovaru. Zároveň kupujúci berie na vedomie, že je povinný
poskytnúť Monna Lucia s.r.o potrebnú súčinnosť potrebnú pre vybavenie reklamácie, v
opačnom prípade sa lehoty adekvátne predlžujú o čas, v ktorom kupujúci neposkytol
požadovanú
súčinnosť.

Uzavretím kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho kupujúci súhlasí s týmto
Reklamačným poriadkom. Definície pojmov obsiahnuté v tomto Reklamačnom poriadku
majú prednosť pred definíciami vo VOP. Pokiaľ tento Reklamačný poriadok pojem
nedefinuje, chápe sa vo význame, v akom je definovaný vo VOP. Ak nie je definovaný ani
tam, chápe sa vo význame, v akom ho užívajú platné a účinné právne predpisy.
Prevzatím tovaru je okamihom prevzatia tovaru spotrebiteľom od predávajúceho resp.
prevzatie od dopravcu.

2. DĹŽKA ZÁRUKY

Ako doklad o záruke vystavuje predávajúci ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad
(faktúra) so zákonom uvedenými všetkými potrebnými údajmi pre uplatnenie záruky.
Na výslovnú žiadosť kupujúceho predávajúci poskytne záruku písomnou formou (záručný
list). Štandardne však, ak to umožňuje povaha veci, vydáva predávajúci namiesto záručného
listu kupujúcemu doklad o zakúpení veci obsahujúci uvedené údaje.

Ak je to vzhľadom na poskytovanú záruku potrebné, predávajúci v záručnom liste
zrozumiteľným spôsobom vysvetlí obsah záruky, uvedie jej rozsah, podmienky, dobu
platnosti a spôsob, akým je možné uplatniť nároky z nej plynúce. V záručnom liste
predávajúci zároveň uvedie, že poskytnutím záruky nie sú dotknuté práva kupujúceho, ktoré
sa ku kúpe viažu.

1. Lehota pre uplatnenie práv

Záručná doba začína plynúť zásadne dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
Záručná doba tovaru je 24 mesiacov, ak neustanovuje osobitný právny predpis lehotu dlhšiu.
Dĺžka záručnej doby je vždy vyznačená na záručnom liste (v stĺpci záruka). Záručná doba sa
skladá zo zákonnej lehoty (24 mesiacov) a prípadne predĺženej záručnej lehoty.
Záručná doba sa ďalej predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v reklamácii. Práva zo
zodpovednosti za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v
záručnej dobe.

Keď je kupujúcim spotrebiteľ, v rámci zákonnej záručnej lehoty sa reklamácie riadia
zákonom č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník a zákonom č. 250/2007 Z.z, o ochrane
spotrebiteľa, obidva zákony v platnom a účinnom znení, s prihliadnutím k spresneniam v
tomto Reklamačnom poriadku.

3. UPLATNENIE PRÁV ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY (REKLAMÁCIE)

Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom je povinný, a kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, je
odporúčané, aby bezprostredne pri dodaní prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky
(počet balíkov, neporušenosť pásky, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného
listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou
zmluvou, s tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú
zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v
odovzdávacom protokole prepravcu.

Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné okamžite oznámiť e-mailom na adresu:
info.monnalucia@gmail.com , spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného
odkladu zaslať e-mailom alebo poštou predávajúcemu. Dodatočná reklamácia neúplnosti
alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať, dávajú
však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.
Práva zo zodpovednosti za vady, t.j. právo na výmenu tovaru, právo na odstúpenie od kúpnej
zmluvy (vrátenie peňazí) a právo reklamáciu a opravu tovaru si kupujúci uplatňuje vypísaním
reklamačného formulára a odoslaním na adresu sídla spoločnosti Monna Lucia s.r.o alebo
vypísaním formulára a zaslaním na emailovú adresu predajcu.

Kupujúci môže chybný tovar na reklamáciu zaslať prepravnou službou na adresu prevádzky
predávajúceho. Reklamovaný tovar by mal byť dôkladne zabezpečený, aby nedošlo v
priebehu prepravy k jeho poškodeniu, balík by mal byť označený viditeľne „REKLAMÁCIA“
a obsahovať: reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva), odporúčame priložiť
kópiu nákupného dokladu, podrobný popis chyby a dostatočné kontaktné údaje kupujúceho
(hlavne spiatočná adresa a tel. číslo). Bez vyššie uvedeného je znemožnená identifikácia
pôvodu aj chyby tovaru.

Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie a reklamáciu vybaviť v lehote,
ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní od uplatnenia reklamácie (§ 18 ods. 4 Zákona o ochrane
spotrebiteľa). V prípade reklamácie uplatnenej do 12 mesiacov od kúpy výrobku, predávajúci
môže vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Ak predávajúci
zamietne reklamáciu uplatnenú po 12 mesiacoch od kúpy výrobku, predávajúci je povinný
informovať kupujúceho o tom, komu možno zaslať výrobok na odborné posúdenie.
Odborným posúdením sa na účely vybavenia reklamácií rozumie o. i. i stanovisko
autorizovanej osoby alebo osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv (§ 2
písm. n) Zákona o ochrane spotrebiteľa).

Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať zákazníkovi potvrdenie (§ 18 ods. 5
Zákona o ochrane spotrebiteľa). Týmto potvrdením je kópia reklamačného protokolu.
Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní od
dátumu uplatnenia reklamácie (§ 18 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa). Týmto písomným
dokladom je kópia reklamačného protokolu s vyplnenou kolónkou vybavenie reklamácie, list
obsahujúci písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie.

Záruka sa nevzťahuje na chyby vzniknuté použitím nesprávneho alebo chybného
programového vybavenia, nesprávneho spotrebného materiálu, ani na prípadné škody v
dôsledku toho vzniknuté, ak takéto použitie nie je obvyklé a pritom nebolo vylúčené
v priloženom návode na použitie. Ďalej sa záruka nevzťahuje na chyby vzniknuté zlou
obsluhou, neodborným alebo neprimeraným zaobchádzaním, použitím a inštaláciou, ktoré sú
v rozpore s užívateľskou príručkou alebo poškodením účinkami prepätia v rozvodnej sieti
(napr. bleskom) s výnimkou bežných odchýlok.

Kupujúci si je vedomý, že ak nedodá reklamovaný tovar vrátane všetkého doručeného
príslušenstva, potom v prípade odstúpenia kupujúceho od zmluvy bude kupujúcemu vrátená
kúpna cena znížená o cenu nedodaného príslušenstva.

4. VÝLUKY

Porušením ochrannej pečate, informatívnej nálepky či sériového čísla sa kupujúci vystavuje
riziku zamietnutia reklamácie, ibaže k poškodeniu dôjde pri obvyklom používaní. Pečate a
sériové čísla sú neoddeliteľnou súčasťou produktu a nijako neobmedzujú právo zákazníka
tovar používať a manipulovať s ním v plnom rozsahu toho, k čomu je tovar určený.
Ďalej sa záruka nevzťahuje na poškodenia vzniknuté (v prípade, že takáto činnosť nie je
činnosťou obvyklou a pritom nie je zakázaná v priloženom návode na použitie):

  1. mechanickým poškodením tovaru,
  2. elektrickým prepätím (viditeľne spálené súčiastky alebo plošné spoje) s výnimkou
    bežných odchýlok,
  3.  používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou,
    vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo
    predajcom alebo výrobcom určené,
  4.  neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o
    tovar,
  5.  tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s
    podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami,
  6. prevedením nekvalifikovaného zásahu či zmenou parametrov,
  7.  tovar, ktorý bol upravovaný zákazníkom (nátery, ohýbanie atď.), ak vznikla chyba v
    dôsledku tejto úpravy,
  8.  tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou,
  9.  použitím nesprávneho alebo chybného programového vybavenia,
  10. použitím nesprávneho alebo neoriginálneho spotrebného materiálu, ani na prípadné
    škody v dôsledku toho vzniknuté, pokiaľ také použitie nie je obvyklé a pritom nebolo
    vylúčené v priloženom návode k použitiu.

Tieto obmedzenia neplatia, ak boli vlastnosti tovaru, ktoré sú v rozpore s vyššie uvedenými
podmienkami, kupujúcim a predávajúcim výslovne dohodnuté, vymenené alebo predávajúcim
deklarované, prípadne je možné očakávať vzhľadom na vykonávanú reklamu alebo
obvyklému spôsobu použitia tovaru.

5. TESTOVANIE CHYBY

Tovar zaslaný k reklamácii bude testovaný iba na chybu uvedenú kupujúcim (v reklamačnom
formulári, v priloženom liste s popisom chyby). Pre uvedenie chyby odporúčame písomnú
formu, čím sa rozumie taktiež elektronická komunikácia.

Ak zistí technik, že príčinou problémov nie je reklamovaný výrobok (napr. počítač), ale
nekorektná inštalácia softwaru (operačný systém, antivírusový program), ak boli dáta
poškodené nekorektným správaním niektorej aplikácie (napr. hry, vírusy) nedodané
predávajúcim, alebo ak dáta poškodil kupujúci, alebo tretia osoba, bude reklamácia
zamietnutá. V prípade, že zákazník súhlasí s platenou opravou, bude účtovaná podľa
aktuálneho platného cenníka daného autorizovaného servisu.

Kupujúci týmto berie na vedomie, že predávajúci nerealizuje platené opravy, len ich
sprostredkováva u autorizovaných servisov, prípadne zaisťuje s nimi komunikáciu, dopravu a
pod. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prevedenie opravy.

Pred vykonaním platenej opravy bude kupujúci informovaný o cene opravy, jej rozsahu
a dobe potrebnej na jej vykonanie. Na vykonanie platenej opravy možno pristúpiť len po
výslovnom súhlase kupujúceho (resp. na základe uzatvorenej servisnej zmluvy) urobenom po
informovaní podľa predchádzajúcej vety.

6. SPÔSOB VYBAVENIA REKLAMÁCIE

Zhoda s kúpnou zmluvou
V prípade, že tovar pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou (ďalej len
„rozpor s kúpnou zmluvou“), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez
zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa
požiadavky kupujúceho buď výmenou veci alebo jej opravou. Ak nie je takýto postup možný,
môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí,
ak kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou
zmluvou sám spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví v priebehu šiestich
mesiacov odo dňa prevzatia veci, sa považuje za rozpor existujúci už pri jeho prevzatí, ak to
neodporuje povahe veci alebo pokiaľ sa nepreukáže opak.

Zhodou s kúpnou zmluvou sa najmä rozumie, že predávaná vec má akosť a úžitkové
vlastnosti zmluvou požadované, predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom popisované,
alebo na základe nimi vykonávanej reklamy očakávané, prípadne akosť a úžitkové vlastnosti
pre vec takého druhu obvyklé, že odpovedá požiadavkám právnych predpisov, je v tomu
odpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci pre
použitie veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.

Kupujúcim má v závislosti na povahe chyby pri uplatnení zákonnej záruky tieto práva:

  • ak ide o chybu odstrániteľnú, právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie chyby,
    právo na výmenu chybného tovaru alebo chybnej súčiastky, ak to nie je vzhľadom k
    povahe chyby neúmerné. Ak nie je takýto postup možný, má právo na primeranú
    zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenia od kúpnej zmluvy,
  • ak ide o chybu neodstrániteľnú brániacu riadnemu užívaniu tovaru, právo na výmenu
    chybného tovaru alebo odstúpenia od kúpnej zmluvy, rovnaké práva spotrebiteľovi
    patria, ak ide síce o odstrániteľné chyby, ak však kupujúci nemôže pre opätovné
    vyskytnutie chyby po oprave alebo pre väčší počet chýb vec riadne užívať. Za
    opätovné vyskytnutie chyby sa považuje najmä, ak rovnaká chyba brániaca riadnemu
    užívaniu, ktorá bola v záručnej dobe už najmenej dvakrát odstraňovaná, sa vyskytne
    znovu. Väčším počtom chýb sa rozumie, ak má vec súčasne aspoň tri chyby brániace
    jej riadnemu užívaniu,
  • ak ide o iné chyby neodstrániteľné a spotrebiteľ nepožaduje výmenu veci, má právo
    na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy,

V prípade zľavy nie je možné neskôr reklamovať tovar pre chybu, za ktorú bola zľava
poskytnutá.

Reklamáciu vrátane odstránenia chyby predávajúci vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr
do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty sa má za to, že chyba na
veci skutočne existovala a spotrebiteľ má rovnaké práva, ako by sa jednalo o chybu, ktorú nie
je možné odstrániť.

Ak si spotrebiteľ uplatnil reklamáciu počas prvých 12 mesiacov od kúpy, predávajúci ju môže
zamietnuť len na základe odborného posúdenia. Predávajúci poskytne spotrebiteľovi kópiu
odborného posúdenia do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak predávajúci zamietne
reklamáciu po 12 mesiacoch od kúpy, je povinný na doklade o vybavení uviesť, komu môže
kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak spotrebiteľ odborným posúdením
preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže si reklamáciu uplatniť znova. Všetky
účelne vynaložené náklady spojené s odborným posúdením znáša predávajúci, ktorý je
povinný ich spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie. Znova
uplatnená reklamácia nemôže byť predajcom zamietnutá.

Predávajúci vydá kupujúcemu spotrebiteľovi písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia
uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie je požadovaný, a to emailom
bezprostredne od prijatia reklamácie; ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia
reklamácie, vrátane potvrdenia o prevedení opravy a dobe trvania reklamácie, prípadne
odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov (najmä poštovného, ktoré uhradil pri
odosielaní reklamovaného tovaru), ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených
práv zo zodpovednosti za chyby a boli vynaložené skutočne a účelne. V prípade odstúpenia
od zmluvy z dôvodu chyby veci má spotrebiteľ tiež právo na úhradu nákladov k tomuto
odstúpeniu.

Spoločné ustanovenia

Po vybavení oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. V
prípade neoprávnenej reklamácie sa záručná doba nepredlžuje. Ak bola reklamácia tovaru v
zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, začne záručná doba plynúť
znova od dátumu vybavenia reklamácie. Doba trvania reklamácie sa počíta od nasledujúceho
dňa po uplatnení reklamácie do dňa vybavenia reklamácie, teda doby, kedy bol kupujúci
povinný vec prevziať. O vybavení je zákazník informovaný e-mailom, ktorý uviedol už pri
nákupe.

Po vybavení reklamácie predávajúci upozorní o ukončení reklamácie kupujúceho buď
telefonicky alebo e-mailom. Pokiaľ bol tovar zaslaný prepravnou službou, bude po vybavení
automaticky zaslaný na adresu kupujúceho.

Kupujúci je povinný skontrolovať preberaný tovar a jeho súlad s výdajným protokolom
reklamácie. Kupujúci ďalej skontroluje kompletnosť tovaru, hlavne či balenie obsahuje
všetko, čo má obsahovať. K neskorším námietkam nebude prihliadnuté. Týmito dojednaniami
nie je dotknutá zákonná lehota pre uplatnenie práv z chybného plnenia.

7. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPORU

V prípade, že zákazník nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho
reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, zákazník má právo obrátiť
sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť zákazníka podľa
predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní
odo dňa jej odoslania zákazníkom, zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho
riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je
Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v
zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska
Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); zákazník má
právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti.

8. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Tento reklamačný poriadok je platný od 1.2.2021 a ruší platnosť predchádzajúcich
reklamačných poriadkov.

V Trenčíne , dňa 1.2.2021 Monna Lucia s.r.o